תרפיה באומנות ?

החיים מלאים באתגרים ובקשיים רבים איתם כל אחד מאתנו צריך ללמוד להתמודד. פעמים רבות יכול להיות לנו לא פשוט להתמודד עם הקושי האישי שלנו ובמקרה זה כדאי לנו לבקש עזרה מקצועית. עזרה מקצועית יכולה לכלול טווח שלם של טיפולים פסיכולוגים מאסכולות שונות. אחד מסוגי הטיפול האיכותיים ביותר שהפופולאריות שלהם בשנים האחרונות נמצאת בעלייה מתמדת זה תרפיה באמנות. תרפיה באמנות היא למעשה שם כולל לפסיכותרפיה בה נעשה שימוש בטכניקות אמנותיות שונות כמו משחק (דרמה), אמנות פלסטית (ציור, פיסול), מוזיקה, ריקוד ועוד…. . התרפיה באמנות יכולה לסייע מאוד לילדים ולאנשים מבוגרים שסובלים מקשיים רבים כולל קושי רגשי, קושי אורגני או אתגרים בסביבה שלהם (כמו למשל גירושין במשפחה, מוות של אדם קרוב, לחץ בלימודים וכו’).

תרפיה באמנות וטיפול בילדים שנמצאים ברצף האוטיסטי

תרפיה באמנות היא אחד מסוגי היעילים ביותר שמסייעים לילדים שנמצאים ברצף האוטיסטי. הרצף האוטיסטי הוא למעשה קשת בה יש ילדים שהם אוטיסטים ברמה גבוה ותפקוד גבוה (אספרגר) או אוטיסטים ברמה “נמוכה” יותר (לא יכולים לדבר). תרפיה באמנות נעשית בדרך ככל בקבוצה או במסגרת של טיפול פרטני. הטיפול נעשה על ידי שימוש באמצעים אמנותיים לביטוי הרגש. מטופלים אוטיסטים יכולים להתחבר מאוד לחומרי יצירה שונים ודרך כך לווסת את הרגשות שלהם או לבטא אותם. הביטוי האמנותי בשילוב עם הקשר הטיפולי עם המטפל יכולים לסייע לאותם מטופלים להיות מאורגנים יותר ולהצליח לתקשר טוב יותר עם הסביבה שלהם. מטפלים רבים באמנות פועלים במסגרת של קליניקה פרטית. השכרת קליניקה למטפלים באמנות מאפשרת לכל מטפל להעניק את הטיפול הטוב ביותר למטופלים שלהם.

תרפיה באמנות – פסיכותרפיה בשילוב אמנות

תרפיה באמנות היא למעשה פסיכותרפיה באמנות. אחת מחלוצי הטיפול באמנות במאה ה-20 הייתה מריון מילנר. מילנר היא הייתה פסיכואנליטיקאית ותלמידתו של ויניקוט (פסיכואנליטיקאי בכיר מבריטניה). מילנר פעלה באנגליה והיא כתבה רבות על ציור ואמנות בהיבט הטיפולי והרגשי שלהם. במשך כ-20 שנה היא טיפלה במטופלת בעלת הפרעת אישיות גבולית בעזרת ציור. הטיפול של מילנר באותה מטופלת היה שילוב למעשה בין הטכניקה הפסיכואנליטית ובין טכניקה של שימוש בציור וצבע לשם ביטוי הרגשות. הטיפול הארוך של מילנר במטופלת שלה איפשר למטפלים רבים באמנות להגיע לתובנות רבות. דרך הציורים של המטופלת מילנר יכלה לראות את ההתפתחות הרגשית שלה ואת השלבים השונים בהפרעה שלה כמו למשל חוסר בגבולות או חרדה גדולה מאוד.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

תרפיה באומנות למבוגרים

תרפיה באומנות למבוגרים

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »

מה הייחודיות של תרפיה באומנות?

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button