אימון אישי – העצמה נשית

תחום האימון האישי או הקואצ’ינג זוכה לפרסום רב בשנים האחרונות. תחום אחד באימון האישי שלא זכה לדעתנו למספיק תשומת לב הוא העצמה נשית, ובאופן ספציפי העצמה נשית באמצעות טיפול באמנות.

נתחיל מההתחלה – מה זה אימון אישי?

קואצ’ינג או אימון אישי עוזר לאנשים להתמודד עם אתגרים שונים בחייהם. רוב האנשים שנפגשים עם מאמן או מאמנת אישית עושים זאת בגלל שהם מרגישים שיש אתגר בחייהם שהם יודעים שצריך להתמודד איתו טוב יותר, וחושבים שבעזרת אימון אישי הם יגיעו לתוצאות מהר יותר.

הסיבות לבחירה באימון אישי שונות ומשתנות, אך לרוב, מדובר בגברים ובנשים שחווים תחושת תקיעות או החמצה בחייהם ומעוניינים להתגבר עליה. לפעמים התחושה נובעת מאתגרים מקצועיים כמו עסק פרטי שלא מתרומם או שהקידום במקום בעבודה הנוכחי לא נראה באופק. במקרים אחרים מדובר בתחושות הנובעות מהחיים הפרטיים כמו קשיים בחיי המשפחה, מערכות יחסים רומנטיות וכדו’.

אימון אישי והעצמה נשית

נשים רבות מרגישות שיש דברים בחייהן שניתן לשפר וכם זאת, הן לא ממש יודעות מאיפה להתחיל ואיך להביא את השינוי הזה.

מעבר לכך, הרבה נשים, במיוחד כאלה שהגיעו מבתים מסורתיים בהם תפקידי הגברים והנשים היו מוגדרים ונוקשים, מרגישות באופן מסוים שהן “לא ראויות”, שהתפקיד שלהם הוא להסתדר ולא לדרוש, לשים את עצמן במרכז, להשתפר או לצאת לדרכים חדשות מאחר שזה לא תואם לתפקידן כנשים.

אימון אישי – העצמה נשית שם דגש בדיוק על הדברים האלה. הוא נותן כלים לנשים להתמודד עם חסמים, לקבוע מטרות ולהגשימן. זה יכול להיות במישור האישי או המקצועי. המטרה היא לתת לנשים שעוברות אימון העצמה נשית את האפשרות לגלות את החוזקות והעוצמות שלהן וכיצד להביא אותן לידי ביטוי בחייהן.

העצמה נשית וטיפול באמנות

השפה המילולית היא כלי נהדר להעברת רעיונות אבל לפעמים היא מגבילה אותנו. בתרפיה באמנות לנשים (או גברים וילדים), ניתנת ההזדמנות לבטא רגשות, מחשבות ותפיסות באופן שונה שלעיתים הוא יכול להיות משחרר יותר.

זה המקום להזכיר שכדי לחוות תרפיה באמנות אין כל צורך בכישרון אמנותי. המטרה היא לא לשפר את היכולות האמנותיות שלכן אלא לבטא מחשבות ורגשות.

בסדרה של מפגשים של טיפול באמנות, בשיטת נוביצקי מדובר בכ-16 מפגשים, המפגש מתחיל ביצירה באמנות של כ-15 – 20 דקות בחומרים ובנושא שנותנת המטפלת, אחר-כך תנהלו שיחה על איך העבודה והתחושות שלך מתחברות לרצונות ולמטרות שלך וכן לאתגרים העומדים מולך.

השימוש באמנות הוא לא רק כלי “אבחוני” שעוזר להבין מה קורה  בפנים אלא גם כלי טיפולי שעוזר למטופלת לזהות את חוזקותיה ולהכיר בהן.

טיפול בדגש על העצמה נשית הוא טיפול שבבסיסו הוא מאוד חיובי, הוא עוזר לנשים להיות מודעות יותר לחוזקותיהן, להאמין בעצמן ולהגביר את תחושת ההערכה העצמית שלהן. בנוסף הוא עוזר להגדיר ולהגשים את יעדיהן.

טיפול באמנות בדגש על העצמה נשית יכול לשנות את חייכן!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

Call Now Button