לכל אדם בוגר ישנם מטענים אותם הוא נושא איתו לאורך כל חייו. אלה יכולות להיות חוויות נעימות מהילדות, זיכרונות ממערכות יחסים שהיו קיימות בעבר, מטענים רגשיים בשל אירועים שקרו, אבל נדחקו מתחת לשכבות ההגנה של תת המודע, או כאבים ופגיעות שהצטברו עם השנים עד לנקודת שבה הנפש עמוסה מכדי להכיל אותם. היות ואנחנו חיים בסביבה שאיננה מעודדת “השתפכויות” רגשיות, למדנו להדחיק את כל אלה, ולפעמים, הדחקנו אותם כל כך הרבה שנים, שכמו כאשר קוץ התקוע בבשר מפתח סביבו תגובה לא נעימה, שאיננה ברורה לנו, מאחר ושכחנו מקיומו או לא היינו מודעים לו, כל אותם המטענים הרגשיים המודחקים השליליים הופכים לתגובה שלילית, אשר גורמת לנו לחלות פיזית או נפשית.

כל אחד מאיתנו מבטא את עצמו בדרכים המוכרות לו ומשתמש בכלים השגורים בשימוש שלו ביומיום – מתאגרף, כאשר יחוש זעם בלתי מוסבר, ילך לחבוט בשק האגרוף ועליו יפרוק את זעמו, הכדורסלן והכדורגלן – ילכו לפרוק מתחים במגרשים המיועדים לסוגי הספורט שלהם, הזמר ישיר החוצה את מכאוביו, ואילו הסופר יפרוק אותם על דף הנייר או באמצעות המקלדת. אבל ישנו סוג של “שפה” נוספת לביטוי הרגש, שאיננה ורבלית דווקא, והיא משותפת לכולם – האומנות. דרך האומנות, ניתן להגיע לאותן נקודות כאובות ומשברים, אשר קשה לנו לדבר עליהם, ואף לשחרר אותם, למרות, שכאמור, הם קבורים כבר שנים תחת טונות של הדחקה ותעתועי תת המודע.

מחפשים את הדרך האולטימטיבית להשתחרר? קחו מכחול ליד

האומנות ידועה ביכולתה להכיל כל דרך ביטוי וכל רגש, תעדנה על כך יצירות האומנות הרבות שיצרו אמנים במשך מאות שנים. מכללת ביטוי, עושה שימוש בשיטת נוביצקי לאימון והעצמה אישית, אשר בנויה על השימוש באומנות לצורך ריפוי הנפש, ומספקת כלים למטופלים בה לצקת את רגשותיהם לתוך יצירת האומנות שהם יוצרים. השימוש באומנות ככלי תרפויטי מאפשר לה להיות אחד מהכלים רבי העוצמה ביותר, כאשר מדובר בטיפול נפשי ובבעיות מודחקות. שיטת נוביצקי לאימון והעצמה מבוססת על מבחר טכניקות אימון והעצמה המאפשרות למתאמנים ולמטופלים בשיטה להגיע לאותן נקודות “תקיעה” חבויות, לשחרר אותן, להוציא אותן החוצה לאוויר העולם, ולהמשיך בחייהם בריאים וקלים יותר, ללא אותם מטענים.

מכללת ביטוי – מה אנחנו מסייעים לכם בעצם לבטא?

מכללת ביטוי מתמחה בהכשרת אנשי המקצוע האיכותיים ביותר בתחומי העיצוב, האומנות וטיפול באמצעות אומנות. השיטה בה היא משתמשת פותחת בפניה את האפשרות להעניק לכל אחד מהסטודנטים והסטודנטיות הרוכשים בה את השכלתם, את דרכי הביטוי הייחודיות המתאימות לו, על פי נתוניו הספציפיים. להבדיל ממוסדות לימודיים אחרים, מכללת ביטוי איננה מעבירה רק מידע, אלא יוצרת חווית למידה ייחודית ומעצימה, המעניקה לסטודנטים לא רק ידע, אלא גם כלים וטכניקות, אשר משפיעים על חייהם.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

רונה רמון כסטודנטית במכללת ביטוי

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button