רונה רמון הינה אשתו של אילן רמון האסטרונאוט שנהרג. היא עצמה למדה במכללת ביטוי וכיום מנהלת את קרן רמון. קרן רמון ע”ש אילן ואסף רמון מבקשת לעודד את דור העתיד של ישראל, למצות את הפוטנציאל החברתי והאישי שמצוי בכול פרט מהשלם על מנת לזכות לחיות מוקפים בחברה איכותית וערכית. על מנת לעשות זאת היא עושה שימוש בטכנולוגיה ותעופה כמקור השראה כאשר לכל אורך הדרך מורגש עידוד לעשייה חברתית.

חזון

דמותם אל אילן ואסף רמון מהווים השראה פעילה עבור בניית החזון של הקרן כאשר לכל אורך הדרך בולט מימד העשייה למען הזולת לטובת גאווה ישראלית. הקרן ממנפת מגוון פעילויות ערכיות עבור תרומה ומצוינות, כך שעל הדרך מדובר על “אות רמון”, “ממריאים”, “הטייסת” ו”רמון ספפיסלב”.

שתי מטרות

כקרן ששואפת לקדם ולהעשיר את החברה, הקרן בחרה, (ולא במקרה), להתבסס על נפלאות החשיבה בתחום, ומכאן שיוצאים מדי שנה אתגרים חינוכיים עבור פריצות דרך וגבולות אישיים, וגם על מנת להתפרסם בזירה הגלובאלית- למקם את ישראל על המפה, כאשר הזוכים בתחרויות מהווים עבורנו שגרירים חשובים בעולם כולו והשראה מקומית עבור עוד צעירים שמבקשם לשחרר את הפוטנציאל האדיר שבהם.

מאחורי הקלעים

בראש הקרן עומדת אישה מרשימה, חזקה שמוצאת לנכון לתרום עבור החברה הישראלית, שעוזרת לצמוח ולסחוף אחריה את כולם וזאת במקום שרבים אחרים נוטים לשקוע. רונה רמון הינה אישה מדהימה וייחודית שמהווה שיעור חשוב עבור כולנו. רונה רמון למדה במכללת ביטוי וכיום מובילה קדימה פרויקט ערכי וחשוב הן לפרט והן לחברה הישראלית. לצידה עומדים אנשי מפתח נוספים שעוזרים לקדם ולדחוף הלאה את קרן רמון. בין היתר נמצאים מודי קרן, אורן שדיב, ברק בן לאליעזר, אורנה סבן, שמואל זיסמן ואיתן סטיבה.

תנאי השתתפות בתחרויות

אופי התחרויות אותן מקדמת רונה רמון בא להצליח בכמה מישורים, כאשר מטרת העל היא לשנות לטובה את חייהם של מיליונים- כלומר מדובר על ראייה מערכתית. עוד קריטריונים בהם המיזם צריך לעמוד נוגע לישימות, חדשנות, מעורבות בעשייה חברתית או התנדבותית, נכונות להוות מודל השראה לדור הבא, להיות אזרח או תושב המדינה.

אות רמון

כחלק מקרן רמון גם ישנה “אות רמון”. מדובר על תוכנית מנהיגות שעוזרת למנף תלמידים נבחרים ממגוון בתי ספר תיכוניים. עם התוכנית משתפים פעולה משרד החינוך, בנק דיסקונט ומשרד המדע כאשר הצטיינות אקדמית ומנהיגות חברתית אלו שני ערכים חשובים שמקודמים בתוכנית. לאחר שהחניכים נבחרים הם עוברים תוכנית מנהיגות מעשירה וערכית שמעשירה את הדעת ומצידת בארגז כלים ניהוליים שיהוו מגדלור במגוון סיטואציות חברתיות. כמו כן גם ישנה קבוצת שגרירי רמון שנועדה לטפח קבוצה מובילה שתהווה נקודת התייחסות עבור מנהיגות ומצוינות לפי הערכים שאימצו אילן ואסף רמון, וכל היופי שבוגרי התוכנית יעבירו פעילויות ערכיות במסגרת בתי הספר ברחבי הארץ ויפיצו הלאה את הדרך.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

כוחה של האומנות בעידן טכנולוגי

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button