בעזרת רצון מכחול וצבע לטפס ולהגיע ליעדים חדשים

אולי תופתעו לדעת אבל אחת השיטות היעילות ביותר להשפיע על התת מודע היא האמנות. למעשה, שימוש בכלים אמנותיים שונים כמו ציור, פיסול, פסיפס (מוזאיקה) ועוד יכול לסייע כדי לצאת ממשברים אישיים שונים וממצבי חיים קשים. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות שתרפיה באמנות יכולה להועיל גם לכם.

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם מסיבה אחת – תרפיה באמנות היא ככל תרפיה אחרת ולכן מטפלים באמנות מחויבים אף הם לסודיות מקצועית. המשמעות היא שהיצירות שלכם לא ייחשפו לקהל הרחב אם לא תרצו בכך וכמובן – כל מה שיקרה בחדר הטיפולים יישאר שם לנצח ולא ייצא החוצה.

מה זה תרפיה באמנות?

תרפיה באמנות או טיפול באמנות שייכת אמנם לתחום הפסיכותרפיה, אבל היא משלבת תאוריות מתחומי דעת שונים כמו פסיכולוגיה, בריאות הנפש, אמנות ועוד כך שאתם נהנים מהטוב שבכל העולמות. ואולי תופתעו לדעת כי למרות שתרפיה באמנות נחשבת לתחום טיפולי חדש, היא התחילה עוד בשלהי המאה ה-18 והוכיחה את יעילותה כבר אז.

אמנם המטרה של טיפול באמנות דומה לכל טיפול פסיכולוגי אחר – שיפור ושימור איכות החיים של המטופל ובריאותו הנפשית, אבל טיפול באמנות עושים שימוש בכלים אמנותיים שונים לשם כך ולא בתקשורת מילולית. ובטח תשמחו שכדי להינות מתרפיה באמנות אין צורך בנסיון קודם או בחוש אמנותי, כך שכל אחד יכול וזה מתאים לכולם.

רוצים דוגמא? בבקשה

למשל, אמנות פסיפס שנחשבת לאחת האומנויות העתיקות בהיסטוריה וידועה בשם הנפוץ מוזאיקה. אמנות זו עושה שימוש במגוון חומרים (למשל אבנים, סלעים, זכוכית וכו’) והיא ידועה ביכולות הרפוי שלה, הן לגוף והן לנפש. למעשה, זוהי טכניקה שמשרה שלווה גם על ההיפראקטיביים ביותר ויכולה להחליף בהצלחה מדיטציה.

אמנם רוב הסכויים שהודת לתרפיה באמנות לא תגיעו לרמה של אמנים הידועים בארץ ובעולם, אבל אנחנו בטוחים שתיהנו ממעשה ידיכם למרות שלא תזכו לשם עולמי. ומי יודע – אולי זו תחילתה של אהבה חדשה שתוביל גם לקריירה? אז למה שלא תנסו ותתנו לתת המודע שלכם להוביל אתכם לדרך חדשה וטובה יותר ?

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

לעלות 3 מדרגות בקפיצה אחת בלבד

הליך של העצמת הנפש, באמצעות טיפול באמנות, נועד בכדי לספק כלים שימושיים, אשר יאפשרו לנו להיות חזקים ויציבים בכל אותם אירועים – זה לא שלא נחוש עצובים או כאובים בסיטואציות קשות, אבל נדע גם איך לאסוף את עצמנו ולהמשיך הלאה.

קרא עוד »
Call Now Button