כל מה שרציתם לדעת על גילוי סודות הנפש דרך הבעה ויצירה אמנותית

את האמנות אנחנו תופסים כיום בתור מקצוע או תחביב. המאמר הבא יציע לכם דרך חשובה מאד להתבונן כיום בתחום, והיא כטיפול של ממש. התחום של תרפיה באומנות נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, כאשר האמנות מאפשרת להתמודד עם שלל מצבים ובעיות – לעיתים בצורה יעילה לא פחות מאשר אמצעים “מסורתיים” יותר. אז מה הקשר בין הבעה, יצירה, אמנות וטיפול? ומדוע מומלץ ללמוד את התחום?

טיפול באמצעות אמנות: יש דבר כזה

טיפול באמנות, הידוע גם בתור תרפיה באמנות, מבוסס על תיעול המאפיינים העיקריים של האמנות לכדי טיפול וסיוע לאדם. נקודת המוצא כאן היא שעבודה יצירתית יכולה לבטא תהליכים פסיכולוגיים אצל האדם, אפילו בלתי מודעים, ובכך למעשה לשקף את הנפש של האמן. טיפול זה יכול להיות יעיל אצל אוכלוסיות שונות, הן מבוגרים והן ילדים, ובהתמודדות עם מצבים דוגמת הפרעות קשב וריכוז, ביטחון עצמי ירוד, קשיים בתקשורת וכן הלאה.

מעלה חשובה אחרת נוגעת לקשר שנרקם במצבים אלה בין המטפל למטופל. זהו קשר ייחודי שתורם לאדם המטופל להיפתח, ולגורם המטפל להפיק את המקסימום מהטיפול: להבין את הרגשות של המטופל באופן מלא, להשרות עליו תחושת ביטחון שתוביל לגילוי לב וכן הלאה. בעל מקצוע מיומן יוכל לדעת איך לתרגם כל החלטה הנוגעת ליצירה האמנותית לכדי אלמנטים המסבירים הרבה מאד על האדם, כך שהאמנות היא מעין גילוי עצמי.

בנוסף לכך, אין צל של ספק שהיצירה עצמה כוללת בתוכה המון תמורות חיוביות אצל האדם, כאשר היא תורמת לשקט הנפשי שלו, יוצרת אצלו תחושה של מימוש ושל ערך עצמי או אפילו מעניקה משמעות מחודשת לחיים. מכיוון שהיצירה עצמה היא פעילות הנחשבת למהנה, סביר להניח שהאדם המטופל לא יגלה התנגדויות לבצע אותה – זאת, כמובן, להבדיל אלפי הבדלות מטיפולים קונבנציונליים, שעלולים להביא לתחושות של מבוכה ולהתנגדויות להתחיל את הטיפול ולהתמיד בו.

היי אתם המטופלים 

החדשות הטובות הן שלא מעט סוגים של אמנויות יכולים לשמש כיום לטיפול, מה שמסביר מדוע יש מספר הולך וגובר של תוכניות הכשרה ייעודיות. תוכלו למצוא כיום מסלולים מגוונים של טיפול באמנות, הנבדלים ביניהם בסוג האמנות ובמטרות האפשריות שלה. טיפול באמנות פלסטית, לדוגמא, נחשב לאידיאלי עבור הסובלים מקשיים או מחסרונות מסוימים. באמצעות דרמה תרפיה, דוגמא נוספת, ניתן “להרחיק” נושאים כאובים ולהתבונן בהם מזוויות חדשות, מה שצפוי להקל בצורה דרסטית את ההתמודדות איתם.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

הכשרת מטפלים בצילום

הכשרת מטפלים בצילום בשיטת נוביצקי לבנות קריירה עם משמעות השיטה מעניקה כלים אפקטיביים להשגת המטרות והיעדים האישיים שלכם תעודת הסמכה מוכרת מטעם איגוד המאמנים הבינלאומי

קרא עוד »
Call Now Button